Peste 150.000 de euro a plătit USR pentru promovarea online a unor postări și asta doar în ultimele trei luni. Reclamele plătite pe Google au atins o sumă maximă de 158.000 lei, conform Google Ad Library, iar promovarea paginilor de Facebook i-a costat pe liderii USR nu mai puțin de 590.000 de lei, după cum reiese din statisticile Facebook Library Report.
Paginile și postările promovate de USR-iști în perioada 26 iunie – 23 septembrie conțin fie în nume, fie în disclaimer USR/Uniunea Salvați România și pagina ”Fără Penali în Funcții Publice”. Separat, au fost promovate și pagini Facebook ale liderilor și ale membrilor USR din teritoriu.
Pe pagina președintelui USR, Cătălin Drulă, s-au plătit 110 postări pentru a fi promovate de către Facebook, în timp ce pe profilul principal al partidului s-au derulat nu mai puțin de 490 de reclame, adică de postări sponsorizate, cu rolul de a ajunge la cât mai multe persoane și de a obține cât mai multe aprecieri, comentarii și distribuiri din partea utilizatorilor.
Spre deosebire de majoritatea liderilor USR, precum Cătălin Drulă, Dan Barna, Cosette Chichirău, Cristina Prună, dar și fostul ministru al Economiei Claudiu Năsui, pe pagina primarului din Câmpulung, Elena Lasconi, nu au fost derulate campanii sponsorizate de la centru.
Cu cât o pagină atrage atenția utilizatorilor mai mult, cu atât Facebook o promovează mai tare. Dacă acest lucru nu se întâmplă organic, adică în mod natural, promovarea se poate face direcționând sume de bani către Facebook și Google, pentru a apărea cât mai multor utilizatori, sub formă de reclamă.
Și promovarea în Google practicată de USR a fost extrem de agresivă. De regulă, USR a ”finanțat” atacuri cu precădere la PSD. De exemplu, pentru o știre în care Cătălin Drulă susține că ”Guvernul desființează instituția care trebuia să ancheteze plagiatul lui Ciucă” s-au investit de la partid aproximativ 700 de euro.